Загальні терміни хореографії
Хореографія — мистецтво постановки танцю як послідовності кроків, рухів, фігур для створення найкращого сценічного ефекту.Мистецтво створення сценічного танцю ґрунтується на маніпуляції абстрактних елементів рухів людського тіла: простору, форми, часу, енергії в рамках емоціонального контексту з метою вираження унікального творчого голосу. Мова рухів хореографії — це мова танцювальної техніки балету, сучасного чи джазового танцю, хіп-хопу, народного танцю, обрядового танцю чи звичних повсякденних рухів.
Та́нець, танок — вид мистецтва, де художні образи створюються засобами пластичних рухів людського тіла. В танці відображається емоційно-образний зміст музичних творів. Танець існував та існує в культурних традиціях всього людства й людських спільнот.
Хореограф — спеціаліст в галузі хореографії, постановник танців (у тому числі і танцювальних композицій фігуристів та майстрів художньої гімнастики) та балетних спектаклів.
Хореограф — це представник творчої професії, який ставить танці для своєї групи або будь-якої іншої групи танцюристів. Неважливо, хто виконує танець (група хлопчиків або кордебалет) руху в ньому завжди пов'язані один з одним, а не хаотичні. Це результат хореографічної роботи.
Балетмейстер ( «постановник балету») — автор і постановник шоу-балетів, танців, хореографічних номерів, танцювальних сцен в опері та опереті, керівник балетної трупи.Балетмейстер влаштовує хореографічні сцени, танці, створює систему рухів у просторі сцени або танцювального майданчика, обирає грим і костюми персонажів, декорації та освітлення
Гнучкість — це властивість рухового апарату, яка визначає амплітуду рухів танцівника,це перегін тулуба назад вперед чи у бік.Гнучкість визначає ступеньрухливості у суглобах.
Тулуб — середня частина людського тіла без голови та кінцівок.
Апломб — рівновага,стійкість. Вміння виконувати танцювальні рухи не втрачаючи рівновагу.
Опорна нога — нога,що служить тілу опорою коли інша нога виконує будь-яки рухи.
Працююча нога — нога звільнена від ваги тіла яка виконує рух.
Півпальці — положення ніг на підлозі при якому вага тіла переміщується на передню частину ступні (пальці), п'яти пітняті.В такому положенні важливо утримувати апломб.
Pas(па-крок) — термін що визначає різновид танцювальних кроків.
Preparation (пріпарасьйон) — пілготовка до руху.
Releve(релєве) — підйом корпусу на півпальці або пальці.
Reverence(реверан) — уклін .привітання або прощання танцівників збалетмейстером , керівником танцювального гуртка.
Назви українських народних танців
Украї́нський та́нець — це народний або сценічний танець різних регіонів України.
Народний танець — фольклорний танець, який з`являється на певній території і має традиційні для даної місцевості рухи, ритми, костюми, малюнки танцю, тощо.
Сценічний танець, поставлений балетмейстером у професійному або самодіяльному колективі для показу на сцені, може бути українським, але вже не є народним, він є стилізованим народним танцем.
Бички́ (бичок) — старовинна українська гра-танець з піснею, хороводного характеру.Бички танцювали одна або кілька осіб.
Бо́ндар — український народний танець хороводного типу.Належить до сюжетних українських народних танців — у його малюнку відображено професійні рухи бондарів (від них також отримав свою назву)
Бурима́ — український народний масовий танець, який виконується в швидкому темпі.
Журавель — українська танкова пісня-хоровод. Виконується в помірному, поступово прискореному темпі.
Назви народних танців різних країн світу
Танці Польші:
Краков'я́к («мешканець Кракова»)— швидкий польський народний танець який складається майже цілком з невеликих стрибків і підскоків, які виконується з легкістю, ледве торкаючись землі. У танці гарні пластичні рухи рук, фіксовані пози спини і постави в цілому.
Куяв'я́к — польський народний танець, що походить з весільних обрядів Куявії.Танець у помірному русі. Музика має ліричний, спокійний характер, іноді це пов'язують з широкими куявськими краєвидами. Танцюють, рухчаючись на легко зігнутих ногах.
Обере́к— польський народний танець у тридольному музичному розмірі. Оберек танцюють у дуже швидкому темпі, з ритмами мазурки.
Мазурка — первісно польський народний танець у жвавому темпі . Назва походить від мазурів. У швидшому темпі танець подібний до обереку, в повільнішому — до куявяку.
Танці Молдови та Румунії:
Калушари, або русалии - члени балканських таємних товариств і братств, що практикували ритуальні акробатичні танці, звані в Румунії келуш (рум. Căluş), в Молдові келушарь, в Болгарії русалии, в Сербії Русаль.
"Букурія"— що у перекладі означає радість. Танець починається відразу з швидкого темпу, темпераментно і так витримується до кінця. Побудований на кружляннях, притупах і підскоках. Виконавці входять у танець парами, потім розходяться по лініях.
Жок - масовий молдавський і румунський народний танець. Рух танцю динамічний.Темп поступово прискорюється. Звичайне побудова в танці - великий загальне коло, з якого танцюристи перебудовуються в маленькі кола, утворюючи різні переплетення, лінії, пересуваючись назустріч один одному в центр кола і назад.
"Коаса" (коса) – румунський танець побудований на рухах косарів.
"Молдовеняска"- в цьому танці найбільш яскраво виражені риси характеру молдавського народу. Учасники його стають у коло і кладуть руки один одному на плечі. Під яскраву і темпераментну музику коло рухається то вправо, то вліво. Один із кращих танцюристів керує танцем. Він несподівано змінює кроки і рухи, інколи видумує нові колінця і всі повинні їх повторювати. Для танцю характерні несподівані повороти і нахили корпусу.
"Поама" (виноград) -румунський танець відтворено процес виготовлення вина.
Сирба – молдавський і румунський народний танець хороводу в швидкому темпі. Танцюристи можуть вибудовуватися в коло, в ряд або танцювати парами.
Танець "Сисияк"- отримав назву від сплетеної із хмизу клуні, в якій молдавани зберігають кукурудзу. В танці показано як плететься клуня, як радіється завдяки великому урожаю кукурудзи.
"Чобеняска"—танець чабанів-пастухів складається з двох частин. Перша—сумна—передає горе пастуха, який погубив овець. Виконується під супровід "Дойни", яку пастух награє на сопілці. Друга — радісна - відтворює радість пастуха, який знайшов овечок.
Танці Білорусії:
«Бульба» — по-білоруськи означає «картопля». Танець «Бульба» показує глядачеві трудовий процес, пов'язаний з посадкою, обробки і викопуванням картоплі.
Крижачок — білоруський народний танець.Хореографічний малюнок цього танцю будується по лініях хреста. Танець має багато варіантів. Але скрізь танцівники мають уявляти хрест на площині. Він також присутній у розташуванні виконавців.
Лявониха — життєрадісний народний танець Білорусі.Лявониха зараз — один із найпопулярніших танців Білорусі. Названа так від однойменної пісні, якою супроводжується. У пісні оповідається про молодого хлопця на ім'я Лявон та його дівчину Лявониху.
Танці Греції:
Сіртакі — назва танцю Сіртакі походить від грецького слова «дотик». Цей танець з’явився відносно недавно — в 1964 году. Його придумали спеціально для епізоду у фільмі «Грек Зорба», тому помилково вважати його традиційним народним танцем Греції. Проте, він поєднує в собі деякі фігури стародавнього танцю грецьких воїнів під назвою Хасапіко.
Хасапі́ко— грецький народний танець , назви хасапіко— грецьке слово «м'ясник». Така назва пояснюється походженням танцю — він був популярним у середовищі гільдії м'ясників.Хасапіко є основою сіртакі.
Танці Італії:
Гальярда – в перекладі «веселий» - вважається найстарішим танцем в Італії. Гальярдо виконували в парі або соло. Основними рисами танцю є скачки і комбінація п'яти па.
Тарантела - запальний енергійний танець, популярний в південній італії, особливо в Калабрії і на Сицилії, хоча класичним варіантом вважається неаполітанська тарантела. За однією з версій назва танцю походить від назви італійського міста Таранто. Згідно з іншою легендою, тарантела була способом вилікуватися від божевілля, викликаного укусом тарантула - «тарантізма».
Бергамаско – був танцем селян провінції Бергамо, але швидко став популярний серед інших станів західної Європи. Це ритмічний, жвавий танець під відповідний чіткий музичний акомпанемент.
Немає коментарів:
Дописати коментар