Виховний захід "Здоровим бути круто!"
Виховний захід "Здоровим бути круто!"
УРА "МИ ЗНОВУ РАЗОМ"
Початковий рівень 2 р.н
Тема: Поєднання рухів в етюд "Весела полька"
Основний рівень 2 р.н
Тема: Підготовка до руху "голубець". Хлопчачі присядки, дівочі оберти.
Основний рівень 3 р.н
Тема: Використання темпових позначень в музиці на прикладі рухів народного танцю.
Вищий рівень 2 р.н
Тема: Пози в класичному танці.
#РазомСильніші #ДеньСоборностіУкраїни2021
Традиційна акція «Ланцюг єдності» цьогоріч трансформована у фото challenge «Разом сильніші»🇺🇦
Вихованці НХК"Україночка" ЧОЦЕВ"Юність Буковини" Приєднуються до челленджу та вітають всіх з Днем Соборності України🇺🇦
Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)
Тема: Виправлення недоліків в поставі за допомогою танцювальних вправ.
Основний рівень 3 р.н
Тема: Основні рухи молдавського танцю.
Основний рівень 5 р.н
Тема: Народний танець: комбінації з вистукуванням.
Вихованці НХК "УКРАЇНОЧКА" долучилися до челленджу присвяченого міжнародному дню дітей-винохідників.
Ротар Каріна:
https://www.facebook.com/groups/386299348744220/permalink/713178459389639/
Початковий рівень 2 р.н
Тема: Рухи до танцювального етюду "Весела полька".
Відео з поясненням теми:
Основний рівень 2 р.н
Тема: Закріплення вправи "вірьовочка" та основного білоруського кроку.
Відео з темою:
Основний рівень 5 р.н
Тема: Комбінація в стилі "джаз модерна".
Відео з комбінацією:
Вищий рівень 2 р.н
Тема:
Початковий рівень 2 р.н
Тема: Крок "підскок" в поєднанні з потрійним притупом та в поєднанні з обертом навколо себе.
Основний рівень 2 р.н
Тема: Рухи українського народного танцю вивчення вправи "вірьовочка".
Основний рівень 3 р.н
Тема: Танці народів світу: Молдова- назви танців, особливості народного костюма.
ТРАДИЦІЙНИЙ ЖІНОЧИЙ КОСТЮМ
А) ЖІНОЧІ СОРОЧКИ
Молдавський національний костюм - це різноманітність фарб. При нашій розкішній і яскравій погоді, просто неможливо створити щось блякле і незапоминающееся. Самими любимими кольорами завжди вважалися: червоний, зелений, синій, білий і трохи коричневий. Тканина могла бути також різноманітною. Це могла бути вовна в холодний час року, а могло бути льняне або конопляне полотно. Бідні сім'ї використали полотно з конопель (воно грубіше). Льон і бавовна - сім'ї багаті. З шовку робили рушники з бахромою, жінки ними пов'язували голову на свята. Весь одяг був вишитий національним узором. У минулому в Молдавії не було жодного села, в якому б жінки не прикрашали вишивкою домотканую одяг, скатертини, рушники, занавеси, наволочки. Особливо прикрашали вишивкою одяг (звичайно святкову). Національний жіночий одяг більш барвистий, ніж чоловіча. У Молдавії багато сіл, міст і у кожної місцевості свої звичаї і свої костюми. Розрізнюються колірна гамма, крій, обробка і багато що інше. Основною частиною молдавського жіночого костюма була сорочка, яка була двох видів крою: туникообразная з цельнокроеним рукавом і з плечовими вставками на кокетці. Сорочка складалася з двох частин: верхньої і нижньої. Верхня частина "stan", була схожа на кофтина. Завжди була відкритої, шилася завжди з легкого полотна і прикрашалася вишивкою. Нижня частина сорочки "poale", завжди покривалася спідницею і для неї використали тканину, по простіше. Але могли надівати "fata, "з-під якої видно нижня частина сорочки. Тоді сорочку шили з самого кращого полотна і прикрашали вишивкою або узором мережки. уникообразная сорочка - самий поширений вигляд одягу в селах. Вона дожила і до наших днів. У основному вона поширена на півночі Молдови і в селах Буковини. Такі сорочки шили з льняного, конопляного або бавовняного полотна. Для святкової сорочки використали полотно з шовку-сирця "boranjic". Вирізний воріт міг бути круглою або квадратної форми, пізніше з'явився невисокий стоячий або відкладний. Туникообразную сорочку прикрашали вишивкою, на грудях три-чотири вертикальні смуги. Орнамент завжди яскравий, барвистий для святкових сорочок. Для повсякденних більш стриманих тонів. Характер орнаменту залежав від розташування районів і від місцевих традицій. Наприклад, в святкових сорочках на півночі республіки (Бричанский, Едінецкий райони) вишивка распологалась по всій частині сорочки до пояса, включаючи рукава. Орнамент сорочок модернізувався і з'явився рослинний мотив - зображення листя, винограду і кольорів. Він розташовувався в основному у вигляді квадрата або прямокутника на плечах упоперек рукава. Ця вставка називається- "altia, "а сорочка з таким рукавом- ' зamea cu altia".
Назви молдавських танців
Історія молдавського народу, господарський уклад, його праця і побут знайшли яскраве відображення у народній творчості Молдавії в музиці, піснях і танцях. Молдавські танці створені народом, який займався хліборобством, скотарством, вирощував сади і виноградники. Про це розповідають назви і теми народних танців.
Найбільш яскраво виражені риси характеру молдавського народу у танці "Молдовеняска". Учасники його стають у коло і кладуть руки один одному на плечі. Під яскраву і темпераментну музику коло рухається то вправо, то вліво. Один із кращих танцюристів керує танцем. Він несподівано змінює кроки і рухи, інколи видумує нові колінця і всі повинні їх повторювати. Для танцю характерні несподівані повороти і нахили корпусу. До найбільш улюблених танців молдаван також відноситься танець "Букурія", що у перекладі означає — радість. Танець починається відразу з швидкого темпу, темпераментно і так витримується до кінця. Побудований на кружляннях, притупах і підскоках. Виконавці входять у танець парами, потім розходяться по лініях, згодом утворюють загальне коло, міняються місцями і т.д
Значне місце у молдавській хореографії займають повільні і плавні танці. Такі скажімо як "Хора" і "Оляндра". "Хору" танцюють переважно дівчата. Вони беруться за руки і рухаються плавно по колу, по лініях прямо чи зигзагами. Одна з дівчат заводить хоровод, вона то піднімає руки вгору, то помахує ними, а всі інші виконавці повторюють за нею.
Відео на ютубі з виконанням молдавських танців:
Вищий рівень 2 р.н
Початковий рівень 2 р.н
Відео з поясненням теми:
Основний рівень 2 р.н
Тема: Білоруський танець- особливості виконання, назви танців.
Основний рівень 5 р.н
Тема: Стиль "джаз-модерн"-положення стопи(point, demi point, flex, brush).
Вищий рівень 2 р.н
Тема: Теоретичний матеріал: класичні терміни та назви рухів(підготовка до випускних тестів).
По наступному посиланню треба перейти до глосарія ,де можна ознайомитись з хореографічними термінами.
Початковий рівень 2 р.н
Тема: Традиції свята Різдва Христового та Різдвяної коляди.
Відео з мультиком про Різдво Христове
Вітання від найменших вихованців НХК "Україночка"
Основний рівень 2 р.н
Тема: Традиції свята Різдва Христового та Різдвяної коляди.
Вітання з Різдвом та Колядки від вихованців:
1.Ротар Каріна
2. Фуркал Юлія і Фуркал ІринаТема: Традиції свята Різдва Христового та Різдвяної коляди
Тема:Традиції свята Різдва Христового та Різдвяної коляди
Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)
Тема: "Святий вечір"- звичаї, традиції, прикмети.
Основний рівень 3 р.н
Тема: "Святий вечір"- звичаї, традиції, прикмети.
Основний рівень 5 р.н
Тема: "Святий вечір"- звичаї, традиції, прикмети.
За давньою традицією, належне різдвяне святкування починається ще ввечері напередодні Різдва з духовних і матеріальних приготувань. Вечір цей зветься Святим чи Свят-Вечором, або ж Навечір’ям Різдва Христового, що припадає на 6 січня.
Це один з найбільш шанованих днів для всіх християн – і східного, і західного обрядів – та одне з найважливіших родинних свят, магічний день, коли кожна сім’я створює в оселі атмосферу затишку, достатку та злагоди.
Однак не менш важливою була завчасна й серйозна підготовка до різдвяно-новорічних обрядів. Обов’язково з пори жнив зберігали обжинкового Дідуха та відбирали пахуче сіно. До свят завершували всю важливу роботу по господарству – від наведення ладу в хаті та обійстві до ремонту робочого реманенту, ткання полотна й вичинки шкір.
За звичаєм до свят господині ретельно прибирали в хатах, вибілювали помешкання й розмальовували квітами комин, застеляли нові або чисто випрані скатерки, рядна й рушники. Обов’язково намагалися справити новий одяг для всіх членів родини та купити новий посуд (макітри, горшки, коцюби й макогони). Із воску власної пасіки люди виготовляли святкові свічки, приказуючи спеціальні замовляння і молитву. У підготовці були задіяні усі – і малі, і старі.
У яких сподіваннях та клопотах проводили Святий вечір наші прадіди та як відбувалося усе обрядове дійство – про це читайте далі.
Ще вдосвіта господиня приступає до праці. Першою магічною дією є добування нового вогню. Жінка дістає з покуття кремінь і кресало, які останні дванадцять днів лежали під образами. Вона тричі кладе на собі знак хреста і, ставши обличчям до схід-сонця, викрешує «новий огонь». Цим вогнем вона розпалює в печі дванадцять полін, що їх припасала та сушила дванадцять днів останнього місяця.
Після цього господиня приступає готувати дванадцять свят-вечірніх страв: ставить узвар, варить горох, квасолю, смажить капусту, рибу, ліпить вареники, готує бараболю, гриби, кашу гречану з конопляним молоком, голубці з пшоном, коржі з маком та кутю з товченої пшениці. В усьому їй допомагають діти. В цій багатій, але пісній вечері господиня представляє найголовніші плоди поля, городу і саду, ніби дає звіт новому рокові за своє багатство в минулому році.
В той час господар іде напувати худобу, стелить нової соломи та дає їй свіжого сіна. Потім він одкидає сніг від хати, розчищує стежки і уважно оглянудає усе господарство. Ніщо не може бути в цей вечір поза домом – позичене чи десь забуте.
Всі члени родини теж повинні бути вдома. Кажуть, якщо в цю ніч десь заночувати, то цілий рік будеш блукати по світу. Не можна і сваритися в цей день, а навпаки, треба помиритися з ворогами, щоб у новому році було мирно і в хаті, і поза хатою. Тому, аби когось не забути, господиня заворожує усіх своїх ворогів: затикає клоччям усі дірки в лавках та ослонах і заклинає: «Не дірки затикаю, а роти моїм ворогам, щоб їх напасті не зловили мене через увесь рік». Також вона зав’язує ґудзі на мотузці — стільки ґудзів, скільки має ворогів, а коли сідатиме вечеряти, то покладе той мотузок під себе, примовляючи: «Щоб так мої вороги мовчали, як ці ґудзі мовчать!»
Сьогодні не снідають і обходяться без обіду. Хіба дітям, що не можуть терпіти голоду, мати дозволить дещо з’їсти, та й то лише в обідній час.
Коли вечоріє, починається готування домашнього вівтаря. Господар вносить сніп жита — «дідуха». Переступаючи поріг, він скидає шапку і вітається з господинею, ніби вперше входить до хати:
— Дай, Боже, здоров’я!
— Помагай Біг, — відповідає господиня, — а що несеш?
— Злато, щоб увесь рік ми жили багато! — говорить господар, зупиняючись посеред хати. Тут він хреститься і, звертаючись до родини, віншує:
— Віншую вас із щастям, здоров’ям, з цим Святим Вечором, щоб ви в щасті і здоров’ї ці свята провели та других дочекались — від ста літ до ста літ, поки нам Пан Біг назначить вік!
Повіншувавши, господар підносить «дідуха» високо над столом і ставить на покутті під образами. Далі він перев’язує «дідуха» залізним ланцюгом і кладе біля нього ярмо, чепіги від плуга і хомут. Господиня добуває із скрині нову білу скатерку і все це накриває.
Згідно з українським світоглядом Рай-Дідух був умістилищем духів-пращурів, духу житла, добрих духів-Лада. Останні, вважалося, після жнив вселяються в сніп-Дідух і з ним переходять з ниви до клуні. А інші духи-Лада переходять з полів у ліси, гори та долини. Духи разом із Дідухом входять до оселі людей і для них господарі влаштовують Святу Вечерю. На цю Багату Кутю, крім добрих духів, приходять і бог урожаю та бог домашніх тварин. Місце ж Дідуха в хаті звалося «Раєм», бо там, вважали, з цього часу перебуватимуть душі пращурів-покровителів роду і дому.
До тих пір, поки Рай-Дідух стоїть на покуті, суворо заборонялося виконувати будь-яку роботу, окрім догляду худоби. В цю пору господині навіть виносили з оселі віника, щоб не підмітати в хаті. В цю пору годилося лише святкувати й не працювати.
Господар знову вносить до хати оберемок соломи та сіна. Солому він розстеляє по долівці, а сіно ділить на дві нерівні частини. Меншу кладе на покутній бік столу, а з більшої робить стіг під столом. Зверху на сіні ставить черепок з жевріючим вогником, де куриться ладан, наповнюючи хату святочними пахощами. Збоку коло сіна, під столом, господар кладе ще «заліззя» — леміш від плуга, гистик без держака та сокиру. Діти по кілька разів торкаються тих речей босоніж — «щоб ноги були тверді, як залізо». Таким чином господарі захищають свою господу від «злої сили», щоб позбутися її не тільки на цей вечір, а й на весь господарський рік.
Господар і господиня з новоспеченим «святочним» хлібом, медом та маком обходять двір, комори та обкурують все це ладаном. Біля обори, де стоять корови, господиня посипає насінням дикого маку — «щоб відьми, його визбируючи, не могли приступити до худоби». На закінчення цього обходу господар «зарубує» поріг — «щоб звір не міг переступити».
Йдучи в обхід, жінка вбирає собі на голову чоловічу шапку — «щоб цілий рік ходити простоволосою».
У хаті господиня кладе під скатерку на чотири кути столу по голівці часнику — «щоб злу силу відігнати
Відео про Святий Вечір:
Вихованці розповідають про традиції на святий Вечір.
Основний рівень 2 р.н
Тема: Повторення матеріалу за перше півріччя
Основний рівень 5 р.н
Тема: Повторення матеріалу за перше півріччя
Вищий рівень 2 р.н
Тема: Повторення матеріалу за перше півріччя
Вихованці основного рівня третій рік навчання народного художнього колектива хореографічного гуртка "УКРАЇНОЧКА" під час дистанційного навчання прийняли участь в двох дистанційних конкурсах та отримали ПЕРШІ МІСЦЯ з Шотландським танцем.
28.12.2020
Початковий рівень 2 р.н
Тема: Святкове заняття "Зимова казка"
Основний рівень 2 р.н
Тема: Онлайн вечірка " Новорічна піжама паті"
Основний рівень 5 р.н
Тема: Підведення підсумків за перше півріччя (закріплення матеріалу вивченого під час дистанційного навчання)
Вищий рівень 2 р.н
Тема: Підведення підсумків за перше півріччя (закріплення матеріалу вивченого під час дистанційного навчання)
30.12.2020
Основний рівень 3 р.н
Тема: Закріплення матеріалу за перше півріччя
Основний рівень 5 р.н
Тема: Закріплення матеріалу за перше півріччя