пʼятниця, 26 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 26.03.21


 27 березня по всьому світу відзначають Міжнародний день Театру.

Напередодні цього свята в усіх групах хореографічного гуртка “Україночка” були проведені дистанційні заняття присвячені театральному мистецтву. Під час занять були опрацьовані такі теми:

"Театр і танцювальне мистецтво."

"Театральні образи в танцювальних постановках."

"Взаємозв’язок театрального мистецтва і хореографії."


Інформація надавалась вихованцям відповідно до рівнів навчання.


Початковий рівень 2 р.н

Тема: Театральне мистецтво і хореографія.

https://youtu.be/khaixpBsNbo


Основний рівень 2 р.н

Тема: Театр і танцювальне мистецтво.

https://youtu.be/UntNoZJkIHg



Завданя для самоопрацювання.



Основний рівень 3 р.н

Тема: Взаємозв’язок театрального мистецтва і хореографії.

https://youtu.be/UntNoZJkIHg


Завданя для самоопрацювання.



Вищий рівень 2 р.н

Тема: День театру. театральні образи в танцювальних постановках.

1.Всесвітній або Міжнародний день театру — міжнародний день вшанування театру як надбання культури і вшанування всіх робітників театру від театральних режисерів, акторів і сценографів до білетерів. Відзначається щорічно 27 березня.
Виникнення давньогрецького театру пов'язане зі святами на честь бога виноградарства Діоніса — Діонісіями. Учасники процесій зображали пошт Діоніса і, надягаючи козячі шкури, співали і танцювали (слово «трагедія» в перекладі з грецької — «гімн цапів»). На історичне походження театру вказує обов'язкова участь у трагедіях хору, з яким спочатку вступав в діалоги єдиний актор, пізніше кількість акторів збільшилася до трьох. Сполучившись із літературною традицією, театр в класичну епоху з релігійних, народних уявлень перетворився на самостійний вид мистецтва. Театралізовані вистави стали невід'ємною частиною державних свят — Діонісій та Леней. Для них будували грандіозні кам'яні театри, розраховані на тисячі глядачів (театр Діоніса в Афінах, найкраще за інші зберігся амфітеатр в Епідаврі).

2.За дату святкування Всесвітнього дня театру взято 27 березня. За переказами, прем'єра першої театральної вистави у Стародавньому Римі відбулась саме 27 березня. Істориками це не доведене. Тим паче що не театр ( культурний захід, запозичений римлянами у греків вже у готовому вигляді) користувався популярністю і масовим попитом глядачів, а бої гладіаторів.


3.Хореографічний образ — категорія естетична, під нею ми розуміємо конкретні чи узагальнені сцени життя, природи, створені балетмейстером з допомогою вигадки, асоціативного бачення і т. ін., які мають певну естетичну цінність. Це конгломерат типових рис, у яких найбільш точно і яскраво відображене певне життєве явище.

Кожний вид мистецтва має свої специфічні закони відображення життя, свої особливі форми, виразні методи і свій матеріал.

Письменник пише роман повість, поему, п’єсу, користуючись словом; композитор в своїй творчості користується звуками музики; художник – фарбами; скульптор – пластичними матеріалами (глина, гіпс, мрамор) а хореограф – виразною пластикою тіла, рухами, мімікою і жестами.

Але всі види мистецтва об’єднує одна ціль – створення краси, яка рівнозначна добру, душевній і фізичній досконалості людини. Створена мистецтвом ідеальна краса народжує в людині благородні наміри до самовдосконалення.

Народний танець – першоджерело хореографічного мистецтва

Хореографічне мистецтво – це синкретичне мистецтво. Тут злились в єдиному потоці танець і пантоміма, музика і поезія, скульптурні, пози і пластика рухів і драматургія літературного твору.

В перекладі з грецької “хореографія” означає “запис рухів. Але зміст цього слова став значно ширшим і поняття “хореографія” в теперішній час включає в себе все те, що відноситься до мистецтва танцю: і професійний класичний балет, і народні і бальні танці і танець-модерн і естрадні танці – все це називається хореографією.

З давніх-давен танець прикрашав життя людей. Танець в самому найпростішому своєму виді – це вирізні рухи людського тіла, які підкоряються визначеному ритму.

Танець без сумніву народився під різноманітний шум – плескання в долоні удари в примітивні інструменти Пізніше виконувався під найпростішу музику.

4.Основні виразні засоби танцю

Люди створили танець як одну з форм художнього спілкування, як засіб вираження своїх думок і почуттів. Ще в первісному суспільстві існували танці. Що відтворювали трудові процеси, що відображали рухи тварин, танці магічного характеру. В них людина зверталась до сил природи. Не вміючи їх пояснити, вони молились, заклинали, приносили їм жертви, просячи вдалого полювання, дощу, сонця, народження дитини чи смерті ворога з розвитком якості музики розвивався і сам танець, з ілюстративного перетворювався в танець більш духовний, який ніс в собі людські емоції (настрої, переживання і почуття) і послідовну думку. “І чим радісніші та життєрадісніші будуть наші танці, й тим більше хореографічне мистецтво хвилюватиме людей, бо танець – це завжди гімн щастю і добру” – так говорив Ж.Ж. Новір.

Танець – це польова квітка. Його створила сама природа. Де є відповідний грунт, там він народжується і проростає. Ні поливати його не треба, ні доглядати...

Але є й інші квіти. Їх пересаджують із однієї землі в іншу, за ними слідкують, доглядають, вивчають експериментують... Ці квіти мають особливий запах, неймовірну красу забарвлення і поради їх вдосконалюються” – так відзивався Фонік про прекрасне професійне мистецтво – мистецтво балету. Жан-Жор. Новер відомий французький балетмейстер-реформатор так говорив про балет: “пишаючись багатством шедеврів, створених музикою, поезією, живописом і скульптурою, я повинен розглядати балет як молодшого брата цієї знаменитої і древньої сім’ї, зобов’язаний своїм походженням уяві і генію.

Вона одна може наділити новонародженого брата всіма своїми багатствами. Він віднайде серед них розум, смак і грацію, правильність прекрасних пропорцій, зачарованість і силу виразності; він знайде серед них мистецтво розташовувати, роз приділяти і групувати їх тестами і позами з великою і меншою силою їх почуттів і хвилюючих їх пристрастей. Якщо балет може рахуватись братством інших мистецтв, то лише за умови, що він об’єднує в собі досконалість”.

Художній образ в хореографічному мистецтві

Завдання любого художника –поета, письменника, музиканта, режисера чи балетмейстера – відтворити засобами свого мистецтва атмосферу того часу, про який він розказує в своєму творчі; через відображення конкретної події, тобто створити художній образ.

Це конкретний характер людини, який проявляється в його відношенні до оточуючого середовища. Характер героя проявляється на сцені в лінії його поведінки, в його діях засобами хореографічного мистецтва.

Музичний образ як рушійна сила у створенні хореографічного образу

Так, як мистецтво хореографії найтіснішим образом зв’язане з музикою, отож і хореографічний одраз, його розвиток потрібно розглядати в тісній взаємодії з музичним твором. Музика – основа хореографічного твору і від неї залежить чи сприйметься хореографічний номер глядачем. Музика повинна відповідати ідейному задуму балетмейстера і допомагати йому в розкритті образу. Прослуховуючи музику, в уяві балетмейстера спочатку виникає музичний образ, потім появляється після кропіткої роботи хореографічний образ.

І якщо музичний образ зливається з хореографічним і несучи ідейну нагрузку – можна з впевненістю сказати, що номер вдався, що в ньому присутня архітектоніка, і поезія і він має спільній роботі хореографа і композитора, захоплених своєю ідеєю створити високохудожній твір.

Драматургійний розвиток художнього образу і композиційний план

При створенні художнього образу велике значення має світогляд балетмейстера. А тому, він повинен вміти спостерігати життя, володіти асоціативним і хореографічним мисленням, вдало застосовувати знання з композиційної і драматургічної побудови танцю, бути хорошим режисером і психологом. Аналізуючи весь комплекс одержаних знань, вражень – балетмейстер виробляє своє судження свій погляд. Вміння вибрати найголовніше, найбільш суттєве і донести це до глядача грає велику роль для кінцевого результату роботи – створення хореографічного образу.

Але мало бачити, досліджувати, потрібно ще й вміти узагальнювати?

Ми кажемо: “Це типовий образ нашого молодого сучасника!” Це значить, що крім індивідуальних рис характеру, цей герой несе в собі типові риси, які характерні нашому сучаснику: чесність, почуття обов’язку безкорисливе служіння Батьківщині, героїзм.

Від вміння узагальнювати образ, зробити його типовим в тісному взаємозв’язку з грамотно побудованим сюжетом – залежить вагомість створеного твору і його успіх у глядача.

Велике значення в створенні образу героя має знання балетмейстером психології. Це дає йому можливість правильно вибудовувати спочатку в уяві, а потім і на сцені логічну лінію поведінки героїв хореографічного твору.

В першу чергу для створення художньо-правдивого образу балетмейстер повинне бути професіоналом вищого ступеня, досконало знати не тільки технологію хореографічного мистецтва, але й вміти проаналізувати музичний твір, щоб визначити його форму, стиль, характер, музичну характеристику кожного персонажу, воєдино зв’язати розвиток хореографічних образів з розвитком музичної форми, знати хореографічний фольклор, щоб герої були наділені національними рисами.

З яких же компонентів складається хореографічний образ? Які виразні засоби використовував балетмейстер для створення сценічного образу в хореографічному мистецтві?

Балетмейстер у створенні художнього образу відштовхується від сюжету, ідеї і будує хореографічний образ на основі музичного матеріалу.

Для вірного вирішення сценічного образу, для того, щоб цей образ розкривав ідею твору режисер повинен знати і вірно відображати історичну обстановку.

Балетмейстер, працюючи над образом героя, повинен продумати його історію, біографію і його минуле. Автор тільки тоді доб’ється кінцевого художнього результату, якщо зробить поведінку свого героя логічною, правдивою, і природною.

А житті різні люди по-різному реагують на ту чи іншу подію. Одні мовчки переживають, інші активно висловлюють своє відношення. Перший переживає все в собі, другий – виявляє свої почуття емоційно і яскраво. Герой може бути показаний в самих різних проявах свого характеру, але глядач повинне зрозуміти, що гнів його визваний по таким то причинам, а ніжність проявляється під впливом таких-то почуттів, Це повинне бути цільний образ, який розкривається при конкретних обставинах. Балетмейстер повинен найти в творі такі ситуації, поставити перед артистами такі завдання. при вирішенні яких, образи дійових осіб розкривались б найбільш повно і яскраво. Лінія поведінки героя допомагає розкриттю образу, а значить і розкриттю сюжету і ідеї твору.

середа, 24 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 24.03.21

 

Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: Українські народні рухи.

https://youtu.be/mhJsWf4mQlg



Основний рівень 3 р.н

Тема: Відпрацювання номерів з репертуару групи. (Рухи з танцю "Маленьки Україночки" та "Шотландський танець")

https://youtu.be/J5QbjC_hHuQ



https://youtu.be/dyF41Ssvl78

Онлайн заняття на платформі zoom


Основний рівень 5 р.н

Тема: Комбінації народного танцю з використанням різновидів танцювального бігу.

Онлайн заняття на платформі zoom



понеділок, 22 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 22.03.21

 

Початковий рівень 2 р.н

Тема: Колективні вправи.

https://youtu.be/XsUjU59E72o



Конференція на платформі zoom (фото звіт)







Основний рівень 2 р.н

Тема:
Вправи з м'ячем.


Конференція на платформі zoom (фото звіт)




Основний рівень 5 р.н

Тема:
Вистукування в поєднанні з рухами в комбінацію.




Вищий рівень 2 р.н

Тема:
Відпрацювання номерів з репертуару.
Відпрацювання окремих рухів з танцю 
"level up"




пʼятниця, 19 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 19.03.21

 

Початковий рівень 2 р.н

Тема: Розтяжки на середені зала.











Основний рівень 2 р.н

Тема: Повтор та відпрацювання рухів.



Основний рівень 3 р.н

Тема: Закріплення рухів українського танцю.




Конференція на платформі zoom


Вищий рівень 2 р.н

Тема: Рухи танцю "березнянка".

середа, 17 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 17.03.21

 Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: партерні вправи для удосконалення постави.

https://youtu.be/JXtbSuXWJFo



Основний рівень 3 р.н

Тема: вправа Па-де-баск.

https://youtu.be/gTbxO0rx3LY



Основний рівень 5 р.н

Тема:

понеділок, 15 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 15.03.21

 


Початковий рівень 2 р.н

Тема: 
Вправи парами по колу.

https://youtu.be/dY8yPqydpjU



Конференція на платформі  ZOOM


Основний рівень 2 р.н


Тема: сучасна хореографія (стиль хіп-хоп).




Конференція на платформі  ZOOM

https://youtu.be/wPktydlan8Y






Основний рівень 5 р.н

Тема:
Народна хореографія,комбінації на середені.
https://youtu.be/_axn62S51-k


Вищий рівень 2 р.н

Тема:

танець "Березнянка" (основні рухі).


відео танцю "Березнянка" виконує ансамбль "Вірського"


Конференція на платформі  ZOOM







пʼятниця, 12 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 12.03.21

 

Початковий рівень 2 р.н

Тема: Моторика рук з допоміжним інвінтарем.

https://youtu.be/_aEFW01b6DA



Основний рівень 2 р.н

Тема: Сучасна хореографія.

Відео (сучасні рухи)

https://youtu.be/3oEGwvPemEA





Основний рівень 3 р.н

Тема: вивчення підготовки до вправи "голубець"

https://youtu.be/jMkmVb9hVU4





Вищий рівень 2 р.н

Тема: "Дцбо-танець" основні кроки.

середа, 10 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 10.03.21

Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: Поєднання рухів в етюд.

https://youtu.be/gdFms7Lt2Jo



Основний рівень 3 р.н

Тема: Хоровод "Веснянка"

Відео (новий розігрів)

https://youtu.be/Bm1h1tqPGsI


Рухи для хоровода.




Основний рівень 5 р.н

Тема: класична хореографія (стрибки).






пʼятниця, 5 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 5.03.2021

 


Початковий рівень 2 р.н

Тема: заняття "Ой весна до нас прийшла"

Повторення матеріалу:



Сучасний танець, повторення рухів 




https://youtu.be/l-8CvCo2V7M

Основний рівень 2 р.н

Тема: Рухі для хороводу.

https://youtu.be/v3i8N_iID6o




Основний рівень 3 р.н

Тема: Хороводи веснянки.





Вищий рівень 2 р.н

Тема: рухі в стилі  contemporary

https://youtu.be/P7p6D96OTP0



середа, 3 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 3.03.21

 


Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: Розвиток моторики рук,вправи зі стрічкою.

https://youtu.be/YzRFHZ2P5r4

Конференція на платформі zoom:



Основний рівень 3 р.н

Тема: Вивчення стилізації українських народних рухів.

Стилізація танцю передбачає не лише надання йому тих чи інших стильових ознак, а й збереження його першооснови. В цьому випадку стилізація сприймається як гра, віртуозне обігравання жанру, коли твір набуває ознак сучасного танцю і водночас передає національний колорит.

https://youtu.be/eytN9VlKHaY


Конференція на платформі zoom:



Основний рівень 5 р.н

Тема: Закріплення народних рухів.



Конференція на платформі zoom:





понеділок, 1 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 1.03.2021

 Початковий рівень 2 р.н

Тема: вивчення танецю з квіточками.

https://youtu.be/qby0VXmLcHs


Заняття на платформі zoom:
Сьогодні наше дистанційне заняття було незвичайним, дітки відвідали заняття на платформі zoom разом з улюбленими іграшками. Кожен з вихованців із захопленням розповідав про свою іграшку.
Такий досвід проведення заняття зближує вихованців, а керівнику надає можливість більше дізнатися про захоплення своїх вихованців.




Основний рівень 2 р.н

Тема: Традиції та звичаї України весняного періода.

Прихід весни був святом для наших предків. Весну закликали, її прихід відзначали піснями та танцями. Та раділи кожному її прояву: прильоту птахів, цвітінню природи, теплу.
Починався весняний цикл 14 березня, на Явдохи (Євдокії) – це був день, коли прокидався бабак, риба розбивала хвостами лід, а ластівки повертались з вирію. Цього дня наші предки зустрічали весну: на світанку виходили на високий пагорб чи вилазили на дерева та закликали весну. Господар мав занести до хати талу воду, якою вмивався кожен член родини. Також цього дня жінки висівали в горщики розсаду, а молодь починала співати веснянки.
Після Великодня починались вулиці: веселі ігри молоді на природі, хороводи. Вулиця, зазвичай, збиралась в певному місця (наперед оговорювали де саме): на майдані посеред села, на лузі, біля левади тощо (все залежало від села). Тривали «вулиці» все літо до дня Семена (14 вересня). До початку польових робіт молодь збиралась щовечора, а от з їх початком – у неділю та на свята, коли працювати було гріх. Проходили гуляння весело: з музикою, танцями, піснями та веселими забавами й іграми. «Вулиця» була не лише можливістю відпочити від важкої праці, але й місцем, де вивчались традиції, звичаї народу та зароджувались стосунки.

Заняття на платформі zoom:

https://youtu.be/yqIFo3CE_J0





Основний рівень 5 р.н

Тема: Оберти на середині зала.


Заняття на платформі zoom:



Вищий рівень 2 р.н

Тема: Комбінація в стилі модерн.

https://youtu.be/Bj5MswBTeCw