пʼятниця, 9 квітня 2021 р.

дистанційні заняття 9.04.21


 Початковий рівень 2 р.н
Тема: сучасна хореографія,вивчення нової комбінації.


Конференція на платформі zoom.
Фото:


Основний рівень 2 р.н

Тема: Рухи танцю "Закаблуки" (закріплення).

https://youtu.be/5o_t8C2C5OU


https://youtu.be/Gm02lTm_Dzk


По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):


Конференція на платформі zoom.
Відео:


Основний рівень 3 р.н

Тема: Оберти (народна хореографія).

https://youtu.be/tk_BdU3SsKg



https://youtu.be/yQYi4eVsCR0



По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):

https://youtu.be/SWd9mg8beMQ



Конференція на платформі zoom.

Відео:

Фото:


Вищий рівень 2 р.н

Тема: 

Конференція на платформі zoom.



середа, 7 квітня 2021 р.

дистанційні заняття 7.04.21


 


Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: Вправи на орієнтуваня в просторі.

https://youtu.be/ZI_BsEQpz_o



По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):

https://youtu.be/hF5fwtD6UIg




Основний рівень 3 р.н

Тема: Рухи народної хореографії.



Конференція на платформі zoom.
Фото:

Основний рівень 5 р.н

Тема: 

Конференція на платформі zoom.
Фото:



понеділок, 5 квітня 2021 р.

дистанційні заняття 5.04.21

Початковий рівень 2 р.н
Тема: Вивчення рухів до веснянки "Вийди,вийди,сонечко"

https://youtu.be/IiAi_dXwMW4
 


По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):

Конференція на платформі zoom.
Відео:
Фото:


Основний рівень 2 р.н

Тема: Рухи танцю "закаблуки".

Відео на повтореня.

https://youtu.be/Gm02lTm_Dzk





По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):

https://youtu.be/IAekrHwvBKI

Конференція на платформі zoom.

Відео:

Фото:


Основний рівень 3 р.н

Тема: Постановочна робота.

https://youtu.be/7Q33UK3Ddi0



 Конференція на платформі zoom.

Відео:
Фото:


По наступному посиланню-музика для вправ (акомпаніатор Тетяна Володимірівна):


Вищий рівень 2 р.н

Тема: Українські народні хороводи. Веснянки та гаївки.

Особливості українських хороводів

Одним із найдавніших видів народного мистецтва вважають хоровод.
Виконання хороводів пов’язане з певними обрядами, які входять до традиційних календарних циклів:
весняний (веснянки, гагілки, гаївки);
літній (Купайла, Русалії, Спаса);
осінній (збирання врожаю);
зимовий (колядки, щедрівки).

Хороводи можна поділити на три групи:

найдавніші хороводи з яскраво вираженим відбиттям трудових процесів («Бондар», «Мак», «А ми просо сіяли, сіяли», «Шевчик», «Коваль»);

хороводи, у яких оспівується природа та відображується характер, темперамент свійських тварин, птахів («Кривий танець», «А вже весна», «Марена»);

хороводи, у яких відтворюються родинні й побутові взаємини з розкриттям характеру людини в різних ситуаціях («Перепілка», «Ой гілля-гілочки», «Пташка»).
Хоровод має досить нескладну лексику та композицію, адже з давніх-давен його виконують просто неба. Водили хоровод, бравшись за руки, навіть танцюючи з атрибутикою. Часто використовували стрічки, віночки, хустки. Основні положення рук: на талії партнерів, схрещені руки поперед себе, закладені навхрест, положення «ліса» (найчастіше у ключових хороводах) тощо.

Основними рухами є кроки: урочистий танцювальний хід, хороводний крок, зальотний, крок із винесенням ноги, приставний крок, потрійний хід, комбінація простого та потрійного кроків, хода з акцентом на одну ногу та багато інших варіацій.

У гаївках, наприклад, переважає боковий хід із випадом на каблук, боковий гуцульський хід із невеликим припаданням. Також наявні кроки із підскоками та пробіжками, кроки-стрибки на одну ногу, які насамперед використовують у дитячих хороводах.

Значного поширення набули ілюстративні рухи, які допомагають відтворити трудовий процес і зімітувати ту чи іншу дію. Наприклад, снопов’язання, косовицю, сіяння, прополку; імітація рухів бондаря, шевця, гончаря та інших ремісників тощо. І, звичайно, невід’ємним елементом хороводів є запрошення та поклони.

Конференція на платформі zoom.

Відео:

Фото:



пʼятниця, 2 квітня 2021 р.

дистанційні заняття 2.04.2021


 Початковий рівень 2 р.н
Тема: Веснянки та гаївки.



Конференція на платформі zoom.
Відео

Фото: 

Основний рівень 2 р.н

Тема: Рухи танцю "закаблуки"

https://youtu.be/Gm02lTm_Dzk



Конференція на платформі zoom.



Основний рівень 3 р.н

Тема: сучасна хореографія.



Конференція на платформі zoom.



Вищий рівень 2 р.н

Тема: робота над репертуаром групи, рухи танцю Swipe Right.

https://youtu.be/i7L1YsSr09k



Завдання на самоопрацювання:

http://junisthoreograf.blogspot.com/2021/04/xx.html

Перейти по посиланню та ознайомитись з інформацією.

середа, 31 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 31.03.2021


 Індивідуальна робота (ритміка для дитини з особливими потребами)

Тема: Українські народні рухи.

https://youtu.be/08lybghJfO4



Основний рівень 3 р.н

Тема: Стиль хіп-хоп вивчення нової комбінації.

https://youtu.be/2VnAsM7clO0



Конференція на платформі zoom.

Основний рівень 5 р.н

Тема: стиль джаз модерн tvist vs spiral

Конференція на платформі zoom.

Фото:


Дихальні вправи (завдання на самоопрацювання)

https://youtu.be/5iBI5rp6n5o








понеділок, 29 березня 2021 р.

дистанційні заняття 29.03.21




Початковий рівень 2 р.н

Тема: Традиції та звичаї весняного періоду.

https://youtu.be/dY8yPqydpjU



Конференція на платформі zoom.

Відео:





Фото:



Основний рівень 2 р.н

Тема: Народний танець: рухи танцю "закаблуки".

https://youtu.be/5o_t8C2C5OU



Конференція на платформі zoom:



Основний рівень 5 р.н

Тема: Повторення народних рухів.

https://youtu.be/_axn62S51-k


Дихальна гімнастика після фізичного навантаження:

https://youtu.be/5iBI5rp6n5o



Конференція на платформі zoom:



Вищий рівень 2 р.н

Тема: Народні  свята весняного періоду.

Починався весняний цикл 14 березня, на Явдохи (Євдокії) – це був день, коли прокидався бабак, риба розбивала хвостами лід, а ластівки повертались з вирію. Цього дня наші предки зустрічали весну: на світанку виходили на високий пагорб чи вилазили на дерева та закликали весну. Господар мав занести до хати талу воду, якою вмивався кожен член родини. Також цього дня жінки висівали в горщики розсаду, а молодь починала співати веснянки.
22 березня вшановували пам’ять 40 святих мучеників Севастійських. Господині випікали здобу з пісною начинкою: картопля, капуста, ягоди та спеціальне обрядове печиво у вигляді 40 пташечок (колись вважалось, що саме стільки видів птахів повертаються з вирію). Старші жінки цього дня ставили в храмі 40 свічок та били 40 поклонів. На 40 святих не можна було працювати, вважалось, що той, хто працюватиме, заробить 40 болячок. Незважаючи на те, що свято було провісником весни, після нього ще могло бути 40 приморозків і 40 «лопат снігу». Цього дня діти ходили від хати до хати з дерев’яними іграшками-ластівками, проставляли й закликали весну.
30 березня, Теплого Олекси, вважалось днем, коли зима вже сходить нанівець. Цього дня пасічники відкривали вулики та просили в Бога про медове літо. А ще на Олекси просинались від зимової сплячки дикі звірі. Існував і особливий ритуал на це свято: цього дня всі намагались знайти квітку рясту та потоптати її. Вважалось, хто так зробить, той проживе ще один рік, звідси й приказка «Дай, Боже, потоптати і того року діждати».
7 квітня, на Благовіщення, наші предки продовжували закликати весну. Зазвичай, кликати її виходили молоді дівчата та діти, а також цього дня дівчата після служби виводили перший весняний «кривий танець». Цього дня не можна були шити чи прясти, бо це принесе чвари в родину. Також на Благовіщення не можна було нічого позичати, щоб дім був повна чаша.

Конференція на платформі zoom.

Відео:



Фото:



пʼятниця, 26 березня 2021 р.

Дистанційні заняття 26.03.21


 27 березня по всьому світу відзначають Міжнародний день Театру.

Напередодні цього свята в усіх групах хореографічного гуртка “Україночка” були проведені дистанційні заняття присвячені театральному мистецтву. Під час занять були опрацьовані такі теми:

"Театр і танцювальне мистецтво."

"Театральні образи в танцювальних постановках."

"Взаємозв’язок театрального мистецтва і хореографії."


Інформація надавалась вихованцям відповідно до рівнів навчання.


Початковий рівень 2 р.н

Тема: Театральне мистецтво і хореографія.

https://youtu.be/khaixpBsNbo


Основний рівень 2 р.н

Тема: Театр і танцювальне мистецтво.

https://youtu.be/UntNoZJkIHg



Завданя для самоопрацювання.



Основний рівень 3 р.н

Тема: Взаємозв’язок театрального мистецтва і хореографії.

https://youtu.be/UntNoZJkIHg


Завданя для самоопрацювання.



Вищий рівень 2 р.н

Тема: День театру. театральні образи в танцювальних постановках.

1.Всесвітній або Міжнародний день театру — міжнародний день вшанування театру як надбання культури і вшанування всіх робітників театру від театральних режисерів, акторів і сценографів до білетерів. Відзначається щорічно 27 березня.
Виникнення давньогрецького театру пов'язане зі святами на честь бога виноградарства Діоніса — Діонісіями. Учасники процесій зображали пошт Діоніса і, надягаючи козячі шкури, співали і танцювали (слово «трагедія» в перекладі з грецької — «гімн цапів»). На історичне походження театру вказує обов'язкова участь у трагедіях хору, з яким спочатку вступав в діалоги єдиний актор, пізніше кількість акторів збільшилася до трьох. Сполучившись із літературною традицією, театр в класичну епоху з релігійних, народних уявлень перетворився на самостійний вид мистецтва. Театралізовані вистави стали невід'ємною частиною державних свят — Діонісій та Леней. Для них будували грандіозні кам'яні театри, розраховані на тисячі глядачів (театр Діоніса в Афінах, найкраще за інші зберігся амфітеатр в Епідаврі).

2.За дату святкування Всесвітнього дня театру взято 27 березня. За переказами, прем'єра першої театральної вистави у Стародавньому Римі відбулась саме 27 березня. Істориками це не доведене. Тим паче що не театр ( культурний захід, запозичений римлянами у греків вже у готовому вигляді) користувався популярністю і масовим попитом глядачів, а бої гладіаторів.


3.Хореографічний образ — категорія естетична, під нею ми розуміємо конкретні чи узагальнені сцени життя, природи, створені балетмейстером з допомогою вигадки, асоціативного бачення і т. ін., які мають певну естетичну цінність. Це конгломерат типових рис, у яких найбільш точно і яскраво відображене певне життєве явище.

Кожний вид мистецтва має свої специфічні закони відображення життя, свої особливі форми, виразні методи і свій матеріал.

Письменник пише роман повість, поему, п’єсу, користуючись словом; композитор в своїй творчості користується звуками музики; художник – фарбами; скульптор – пластичними матеріалами (глина, гіпс, мрамор) а хореограф – виразною пластикою тіла, рухами, мімікою і жестами.

Але всі види мистецтва об’єднує одна ціль – створення краси, яка рівнозначна добру, душевній і фізичній досконалості людини. Створена мистецтвом ідеальна краса народжує в людині благородні наміри до самовдосконалення.

Народний танець – першоджерело хореографічного мистецтва

Хореографічне мистецтво – це синкретичне мистецтво. Тут злились в єдиному потоці танець і пантоміма, музика і поезія, скульптурні, пози і пластика рухів і драматургія літературного твору.

В перекладі з грецької “хореографія” означає “запис рухів. Але зміст цього слова став значно ширшим і поняття “хореографія” в теперішній час включає в себе все те, що відноситься до мистецтва танцю: і професійний класичний балет, і народні і бальні танці і танець-модерн і естрадні танці – все це називається хореографією.

З давніх-давен танець прикрашав життя людей. Танець в самому найпростішому своєму виді – це вирізні рухи людського тіла, які підкоряються визначеному ритму.

Танець без сумніву народився під різноманітний шум – плескання в долоні удари в примітивні інструменти Пізніше виконувався під найпростішу музику.

4.Основні виразні засоби танцю

Люди створили танець як одну з форм художнього спілкування, як засіб вираження своїх думок і почуттів. Ще в первісному суспільстві існували танці. Що відтворювали трудові процеси, що відображали рухи тварин, танці магічного характеру. В них людина зверталась до сил природи. Не вміючи їх пояснити, вони молились, заклинали, приносили їм жертви, просячи вдалого полювання, дощу, сонця, народження дитини чи смерті ворога з розвитком якості музики розвивався і сам танець, з ілюстративного перетворювався в танець більш духовний, який ніс в собі людські емоції (настрої, переживання і почуття) і послідовну думку. “І чим радісніші та життєрадісніші будуть наші танці, й тим більше хореографічне мистецтво хвилюватиме людей, бо танець – це завжди гімн щастю і добру” – так говорив Ж.Ж. Новір.

Танець – це польова квітка. Його створила сама природа. Де є відповідний грунт, там він народжується і проростає. Ні поливати його не треба, ні доглядати...

Але є й інші квіти. Їх пересаджують із однієї землі в іншу, за ними слідкують, доглядають, вивчають експериментують... Ці квіти мають особливий запах, неймовірну красу забарвлення і поради їх вдосконалюються” – так відзивався Фонік про прекрасне професійне мистецтво – мистецтво балету. Жан-Жор. Новер відомий французький балетмейстер-реформатор так говорив про балет: “пишаючись багатством шедеврів, створених музикою, поезією, живописом і скульптурою, я повинен розглядати балет як молодшого брата цієї знаменитої і древньої сім’ї, зобов’язаний своїм походженням уяві і генію.

Вона одна може наділити новонародженого брата всіма своїми багатствами. Він віднайде серед них розум, смак і грацію, правильність прекрасних пропорцій, зачарованість і силу виразності; він знайде серед них мистецтво розташовувати, роз приділяти і групувати їх тестами і позами з великою і меншою силою їх почуттів і хвилюючих їх пристрастей. Якщо балет може рахуватись братством інших мистецтв, то лише за умови, що він об’єднує в собі досконалість”.

Художній образ в хореографічному мистецтві

Завдання любого художника –поета, письменника, музиканта, режисера чи балетмейстера – відтворити засобами свого мистецтва атмосферу того часу, про який він розказує в своєму творчі; через відображення конкретної події, тобто створити художній образ.

Це конкретний характер людини, який проявляється в його відношенні до оточуючого середовища. Характер героя проявляється на сцені в лінії його поведінки, в його діях засобами хореографічного мистецтва.

Музичний образ як рушійна сила у створенні хореографічного образу

Так, як мистецтво хореографії найтіснішим образом зв’язане з музикою, отож і хореографічний одраз, його розвиток потрібно розглядати в тісній взаємодії з музичним твором. Музика – основа хореографічного твору і від неї залежить чи сприйметься хореографічний номер глядачем. Музика повинна відповідати ідейному задуму балетмейстера і допомагати йому в розкритті образу. Прослуховуючи музику, в уяві балетмейстера спочатку виникає музичний образ, потім появляється після кропіткої роботи хореографічний образ.

І якщо музичний образ зливається з хореографічним і несучи ідейну нагрузку – можна з впевненістю сказати, що номер вдався, що в ньому присутня архітектоніка, і поезія і він має спільній роботі хореографа і композитора, захоплених своєю ідеєю створити високохудожній твір.

Драматургійний розвиток художнього образу і композиційний план

При створенні художнього образу велике значення має світогляд балетмейстера. А тому, він повинен вміти спостерігати життя, володіти асоціативним і хореографічним мисленням, вдало застосовувати знання з композиційної і драматургічної побудови танцю, бути хорошим режисером і психологом. Аналізуючи весь комплекс одержаних знань, вражень – балетмейстер виробляє своє судження свій погляд. Вміння вибрати найголовніше, найбільш суттєве і донести це до глядача грає велику роль для кінцевого результату роботи – створення хореографічного образу.

Але мало бачити, досліджувати, потрібно ще й вміти узагальнювати?

Ми кажемо: “Це типовий образ нашого молодого сучасника!” Це значить, що крім індивідуальних рис характеру, цей герой несе в собі типові риси, які характерні нашому сучаснику: чесність, почуття обов’язку безкорисливе служіння Батьківщині, героїзм.

Від вміння узагальнювати образ, зробити його типовим в тісному взаємозв’язку з грамотно побудованим сюжетом – залежить вагомість створеного твору і його успіх у глядача.

Велике значення в створенні образу героя має знання балетмейстером психології. Це дає йому можливість правильно вибудовувати спочатку в уяві, а потім і на сцені логічну лінію поведінки героїв хореографічного твору.

В першу чергу для створення художньо-правдивого образу балетмейстер повинне бути професіоналом вищого ступеня, досконало знати не тільки технологію хореографічного мистецтва, але й вміти проаналізувати музичний твір, щоб визначити його форму, стиль, характер, музичну характеристику кожного персонажу, воєдино зв’язати розвиток хореографічних образів з розвитком музичної форми, знати хореографічний фольклор, щоб герої були наділені національними рисами.

З яких же компонентів складається хореографічний образ? Які виразні засоби використовував балетмейстер для створення сценічного образу в хореографічному мистецтві?

Балетмейстер у створенні художнього образу відштовхується від сюжету, ідеї і будує хореографічний образ на основі музичного матеріалу.

Для вірного вирішення сценічного образу, для того, щоб цей образ розкривав ідею твору режисер повинен знати і вірно відображати історичну обстановку.

Балетмейстер, працюючи над образом героя, повинен продумати його історію, біографію і його минуле. Автор тільки тоді доб’ється кінцевого художнього результату, якщо зробить поведінку свого героя логічною, правдивою, і природною.

А житті різні люди по-різному реагують на ту чи іншу подію. Одні мовчки переживають, інші активно висловлюють своє відношення. Перший переживає все в собі, другий – виявляє свої почуття емоційно і яскраво. Герой може бути показаний в самих різних проявах свого характеру, але глядач повинне зрозуміти, що гнів його визваний по таким то причинам, а ніжність проявляється під впливом таких-то почуттів, Це повинне бути цільний образ, який розкривається при конкретних обставинах. Балетмейстер повинен найти в творі такі ситуації, поставити перед артистами такі завдання. при вирішенні яких, образи дійових осіб розкривались б найбільш повно і яскраво. Лінія поведінки героя допомагає розкриттю образу, а значить і розкриттю сюжету і ідеї твору.