понеділок, 20 квітня 2020 р.

Дистанційний виховний захід "Великдень навколо світу" 17.04.20

Ось уже декілька років наш гурток НХК"Україночка" напередодні Великодня, в останній тиждень Великого посту, має чудову традицію проводити виховний захід "Пасхальні зустрічі".
"Пасхальні зустрічі " квітень 2019

У зв'язку з карантином цього року в нашій великій родині "Україночка" пасхальні зустрічі відбулися дистанційно.


Під час так званого свята керівник та вихованці обмінювалися звичаями святкування Пасхи  в Україні та дізнавались про особливості святкування Великодня в різних куточках світу.

Тема цьогорічного заходу: "Великдень навколо світу" 


Мета: розширити і поглибити знання вихованців про найдавніше церковне свято всіх хрестиян,ознайомити з традиціями та звичаями щодо  святкування Великодня в Україні та в різних країнах світу.Виховувати повагу до  традицій минулого і сучасного.

План схема:
1. Великдень- історія, цікаві факти про Пасху.
2. Великдень- родинне свято Українців
3. Крашанки і писанки.
4. Великдень в різних країнах світу


1. Великдень- історія, цікаві факти про Пасху.

Великдень! Сама назва вказує на те, що це не звичайний, а великий день. Величне свято, яке споконвіку символізувало перемогу над силами темряви і зла, уособлювало примирення і прощення. Воно нагадує нам про любов і милосердя, страждання і біль, одвічні людські цінності. Воскресіння Ісуса Христа дає нам змогу перемогти духовну смерть і жити новим повнокровним життям. Воскресіння Господнє в усі часи давало людям наснагу вірити і любити, прощати. Щоб зупинити зло, нам треба перемінитися самим, бо саме з кожного з нас спитається: "А що ти зробив?" У цей день кожному треба примиритися з ближнім, відкрити свою душу вогником добра та милосердя. Будьмо християнами - милосердними до всього живого. Христос Воскрес ! Радійте!

Домітращук Марко вірш про Великдень
Одне з головних, якщо не найголовніше, свято всього православ'я  - це Великдень (або Пасха). Ці назви є стилістичними синонімами в розумінні назви релігійного свята Воскресіння Христового. Слово "Пасха" церковнокнижне, а слово "паска" - просто розмовний синонім до церковного "Пасха", і, крім того, означає обов'язкову великодню здобу, що господині випікають і святять у церкві. Проте основна назва свята Воскресіння - Великдень. 

Цікаві факти:
Народні назви цього християнського свята дуже різні: українська - Великдень (великий день), Lieldienas – Найвищий день (латиська), Velykos – Великий (литовська) – тобто Великий день; Wielkanoc (пол.), Veľká noc (словацька), Velikanoč (словенська), Velikonoc (чес.) – тобто Велика ніч; Ускрс (серб.), Uskrs (хорв.) – Воскресіння; Πάσχα (грец.), Pasg (валійська), Pasen (голанд.), Påske (данська), Pascua (галісійська), Pasqua (італ.) – тобто Паска. А от точне походження англійського –Easter, німецького – Ostern, хорватського – Vazam – невідоме і спірне.
В багатьох європейських народів зберігся звичай уночі з Великої Суботи на Великдень палити великі вогнища на знак того, що Христос переміг темряву поганства.
У візантійсько-українському обряді Великодні Богослужіння розпочинаються обходом довкола церкви у супроводі дзвонів – цей обхід символізує жінок мироносиць, які зранку прийшли до Божого Гробу.




ВЕЛИКОДНЄ ПРИВІТАННЯ
Вислів "Христос воскрес!"— "Воістину воскрес!" дуже давній.
За переказами, великодній привіт «Христос воскрес!» перший раз злетів з уст ангела до жінок-мироносиць, які у неділю зранку прийшли до Гробу Христового, але не знайшли там Iсуса. Тоді з'явилися ангели та сповістили, що Христос воскрес.
Мироносиці вирішили повідомити цю новину апостолам, які бачили Христа, а тому підтвердили: "Воістину воскрес!".
До речі, вітатися "Христос воскрес!"— "Воістину воскрес!" слід сорок днів від Великодня, аж до Вознесіння Христового.

ЧОМУ ПЕЧУТЬ ПАСКУ
За давнім переказом, Ісус Христос після воскресіння приходив до апостолів під час їх трапез. Вони ж залишали для нього самого вільне місце, а на тарілку клали шматочок хліба.
Так і з'явилася традиція у свято Воскресіння залишати хліб у храмі на особливому столі, як це робили апостоли. Далі хліб поділяли на невеликі шматки і роздавали парафіянам після великодньої служби.
Проте сама суть саме в хлібі. З часом ця традиція міцно вкоренилася у багатьох будинках. Кожна господиня стала випікати в честь свята подібний хліб округлої форми.
Форма циліндра також обрана зовсім не випадково. За переказами, саван Спасителя був саме таким.
Маючи під час великодньої трапези на столі паску, ми маємо сподівання, що і в нашому домі невидимо присутній воскреслий Господь.

Світлина від вихованки  Лізи Максимюк
Солкан Михайло світлина "Я готовий до Великодня"



2.Великдень- родинне свято Українців.

Великдень для Українців в усі часи було родинне свято, коли після святкової літургії та освячення великодних кошиків вся родина збирається за святковим столом. Українці багаті на звичаї та традиції святкування Великодня.
Здавніх часів ці звичаї передаються з поколінь в покоління.

Основні традиції та звичаї:

Початок великодніх свят відраховують саме від четверга.
Дуже багато традицій та вірувань було пов'язано із цим днем. За Біблією, це день розп'яття та мук Христа – за увесь передпасхальний тиждень найсумніший і найскорботніший день.
Ввечері люди йдуть до церкви послухати про Страсті Господні.
Саме відранку  четверга і до суботи триває приготування смаколиків до свята.
Господині у четвер пекуть паски. Кожна старається як найкраще оздобити святковий хліб.
А також в цей день наводять порядок у будинку перед головними днями Пасхального тижня.Існує  звичай нести після вечірнього богослужіння зі собою запалену свічку (з якою простояли всю службу) додому, та на порозі дверей до свого будинку вгорі накреслити димом від вогню хрест.

Страсна П'ятниця присвячена спогадам про страждання Ісуса Христа. Саме в цей день своєю болісною смертю на Голгофі Ісус Христос приніс жертву, відкупляючи нею всі гріхи людські.
Оскільки Страсна П'ятниця є скорботним днем, категорично заборонено будь-які веселощі. Також в цей день не можна займатися домашньою роботою: шити, прати, прасувати, готувати, прибирати. Всі приготування до Великодня, включаючи випічку пасок і прибирання будинку, слід провести в Чистий Четвер. П'ятницю також  фарбують яйця.

В Велику суботу потрібно багато чого встигнути зробити: допекти паски і довести до розуму кожне великоднє блюдо, пофарбувати яйця, прикрасити будинок і обов’язково сходити до церкви.Традиція фарбування яєць.

Звичай розфарбовувати яйця не є тільки український. Цей звичай відомий усім європейським народам. Українці надали йому питомих рис, розфарбовуючи яйця звиклими в українській народній культурі орнаментами. Звичай розфарбовувати, а потім розбивати яйця символізує нове життя. Тобто, яким би гарним не було туземне життя, воно мусить відійти і дати місце новому життю. Розбивання свяченого яйця також символізує Воскресіння, яке чекає кожного християнина. Старе християнське передання пов'язує звичай розфарбовувати яйця зі св. Марією Магдалиною, яка проповідувала римському цісарю Тиберію про Христове воскресіння. Як приклад, свята взяла яйце, яке, хоч і гарне, мусить позбутися своє шкарлупки, щоб з нього вийшло курча, нове життя.



Наші вихованці разом зі своїми батьками, бабусями та дідусями, мають свої великодні традиції .
Вихованка Гросу Софійка зі своєю бабусею пропонують рецепт та приготування смачної пасхи.


3. Крашанки і писанки.
В Україні фарбовані яйця розділяють на крашанки, писанки, крапанки, мальованки та дряпанки (шкрябанки).
Писанки та крашанки – це не одне і теж саме.
Писанки – це розписані бджолиним воском і фарбами сирі яйця, які дарують один одному на Великдень.
Крашанка – круто зварене яйце, забарвлене в один колір без візерунків (часто в цибуляному відварі).
Ще одна відмінність полягає в тому, що писанки ніколи не розбивали, ними тільки обмінювалися

Багато десятиліть писанка залишається незмінним атрибутом християнських обрядів. Кожної весни вона збирає родину з писачками у руках та прикрашає великодні кошики українців.
Здавалося б таке маленьке яйце, але насправді воно несе в собі історію минулих поколінь, традиції, сакральний зміст та тепло рук автора.
Писанка - яйце, розписане символами, що нанесені за допомогою воску та барвників. Вона є символом життя, сонця, краси, добра. Своєю історією яйце із сакральним змістом сягає дохристиянських часів. Тоді, людина була неподільною з природою, а яйце для неї було загадкою, адже з нього неживого народжувалось живе.
Шкарлупу писанок знаходили на розкопках цивілізацій, що існували більше 3000 років тому.
Про писанку створено безліч міфів та легенд.  В Україні  про писанку існують легенди релігійного змісту. Кажуть, що коли Ісус Христос воскрес, то він сказав воякам, які охороняли Його гріб: "Ідіть і скажіть усім людям, що Христос воскрес, а щоб вам повірили, то ось вам знак". При цьому Спаситель узяв зі свого гробу писанку і дав воякам. Відтоді і з'явився звичай писати писанки на Великдень.

Процес написання писанки в Україні є цілим ритуалом. Писанкарка ретельно миє руки, молиться із думкою про людей, яким призначаються писанки, готує місце та матеріали для роботи, аж потім приступає до написання.
Символи, які люди вимальовують на яйцях, обирають відповідно до того, яке повідомлення ти хочеш залишити. Кожен символ щось означає та може бути поєднаним з іншим.
Як символи, так і фарба у писанках обирається не спроста. Кожен колір щось означає: зелений - символізує природу, прихід весни; червоний - любов, радість життя; жовтий, помаранчевий - тепло, сонце, зірки, місяць; білий - чистоту та світлість тощо.
Кожна писанка є унікальною, не схожою одна на одну. Більше того, у кожному регіоні Україні писанку створюють у традиційних кольорах та наносять традиційні для регіону символи.
Вихованці нашого колективу ретельно готувались до свята та разфорбовували крашанки і писали писанки. 

Фотозвіт:
4. Великдень в різних країнах світу
Наші вихованці пропонують цікаву інформацію про те як святкоють Великоднь в різних 
куточках світу.













Фото галерея виховного заходу "Великдень навколо світу"






неділя, 12 квітня 2020 р.

10.04.2020 Дистанційні звдання

Завдання для основного рівня першого року:перейти по посиланню до відео на ютубі, вивчити рухі, запам'ятати їх і повторити на відеозвіті. 
завдання основний рівень 1 рік
завдання вищий рівень 2 рік

Виконання завдання основний рівень 1рік




виконання завдання основний рівень 4рік

вівторок, 7 квітня 2020 р.

Дистанційне завдання 6.04.2020

Дистанційне завдання в стилі "Хіп Хоп" 
Вихованцям було надіслано відео з ютубу з рухами в стилі "Хіп Хоп"(відповідно рівням навчання), дітям потрібно було вивчити рухі з відео, і виконати їх у відеозвіті для керівника.
Виконання завдання групи основного рівня 4 рік.


завдання група основного рівня 2 рік






завдання група основного рівня 1 рік
завдання група вищий рівень

Всесвітній день спорту

Вчора увесь світ святкував "Всесвітній день спорту". Вихованці хореографічного гуртка НХК"Україночка" теж відзначили це спортивне свято і вирішили присвятити свій час фізичним вправам.


"Спорт - це здоров'я, здоров'я - це життя! Займайтесь спортом і будьте здорові."

У межах дня спорту вихованцям було запропоновано виконати спортивні вправи:
1. Ранкова гімнастика.
2.Качання пресу.
3.Відтискання.
4.Вправи з м'ячем.
5.Вправи з плигалкою.
Діти з великим задоволенням виконували вправи,   запрошували прийняти участь у виконанні вправ  своїх молодших братиків і сестричок, а також своїх батьків.

По цим посиланням ви зможете подивитися виконання завдань вихованцями:

вищийрівень навчання

основний рівень 4 рік навчання

початковий рівень навчання

основний рівень 2рік навчання

основний рівень 1 рік навчання


пʼятниця, 3 квітня 2020 р.

комплекс партерних та акробатичних вправ 2

Комплекс партерних та акробатичних вправ 2 частина. Відео і фото звіт вправ.

Комплекс партерних та акробатичних вправ 1

Під час карантину для вихованців важливо залишитися в гарній фізичній формі, та зберегти танцювальні навички. Тому пропоную комплекс партерних та акробатичних вправ, які застосовую в дистанційній роботі зі своїми вихованцями основного рівня навчання (хореографічного гуртка НХК"Україночка).
.
Тема: Партерна гімнастика та акробатичні елементи як засіб розвитку технічної майстерності танцівник.
Мета: сформувати правильну поставку, розвинути гнучкість, еластичність м'язів і зв' язок,сприяти формуванню загальної фізичної підготовки.
Партерна гімнастика формує правильну поставку, виворітність ніг, танцювальний крок,гнучкість, еластичність м'язів і зв' язок.
Виконання вправ на підлозі дозволяє з найменшими витратами енергії досягти відразу трьох цілей:
- підвищити рухливість суглобів;
- поліпшити еластичність м'язів і зв' язок;
- зміцнити силу м'язів.
Метод партерної гімнастики допомога поступово виробити виворітність ніг, розвинути гнучкість хребта, еластичність стоп, відчуття постави (aplomb).

Акробатичні рухи надають мистецтву танцю неабияку видовищність. В основі акробатики- майстерне володіння тілом, високий рівень розвитку мускулатури.








Хід заняття:
Перед тим як робити партерні та акробатичні вправи, треба розігріти м'язи маленьким розігрів ом на місці.
1.Вправи сидячі на підлозі
- партерних розігрів стоп
- згинання та витягування колін
- згинання корпусу вперед (лягаючи на коліна)
- вправа "велосипед"
- вправа "ножиці"
- вправа "жабка"
- вправа "метелик"
-вправа "горішок"
2.Вправи лежачи на животі
- вправа "човник"
- вправа "пташка"
- вправа "кошик"
3.Партерна розтяжка
4.Акробатичні вправи
- стійка на лапатках (берізка)
- вправа "місток"
- перекид (уперед і назад)
- шпагат
- вправа "колесо"

вівторок, 31 березня 2020 р.

Заняття-імпровізація "Танцювальний ТікТок" частина 2

Заняття-імпровізація "Танцювальний ТікТок" частина 2
Відеороліки:




Заняття-імпровізація "Танцювальний ТікТок".


В рамках дистанційного навчання в хореографічному гуртку НХК "Україночка" ЧОЦЕВ "Юність Буковини" в групах основного та вищого рівня навчання були проведенні заняття-імпровізації вихованців "Танцювальний ТікТок". Спілкуючись зі своїми молодшими вихованцями та підлітками від 8 до 16 років, я помітила, що вони захоплені новим трендом в соцмережах "ТікТок". І оскільки я, Олійник Яніна, завжди намагаюся крокувати в ногу з часом, цього разу теж вирішила підтримати нове захоплення своїх гуртківців і розробила дистанційний урок-імпровізацію "Танцювальний ТікТок". TikTok (відомий у Китаї як Douyin, кит. 抖音短视频) ー соцмедійний застосунок для створення та поширення відеофайлів та онлайн-трансляцій. Це найпопулярніша платформа для коротких відео в Aзії, яка поширилася на інші частини світу і швидко набирає популярність. Застосунок дозволяє користувачам створювати музичні, танцювальні, комедійні та інші відео тривалістю до 15 секунд. Вихованці із захопленням та великим задоволенням взяли участь в цьому нетрадиційному занятті. План заняття: 1.Керівник ділиться інформацією про програму "ТікТок", про її виникнення та історію. 2.Педагог пропонує відео "ТікТок", де присутні танцювальні елементи. 3. Керівник дає вихованцям завдання знайти відео в додатку "ТікТок", де є танцювальні елементи. 4. Діти мають обрати одне мінівідео у додатку "ТікТок", вивчити його, створити відео і надіслати в приватному повідомленні керівнику. 5. Керівник пропонує створити власне танцювальне відео з використанням хореографічних елементів, які вчили вихованці на заняттях. Пропонуємо вашій увазі декілька відео вихованців хореографічного гуртка НХК "Україночка"









неділя, 29 березня 2020 р.

Комплекс дистанційних занять

До вашої уваги комплекс дистанційних занять з хореографії на тиждень для дітей віком від 10 до 16 років, розроблений керівником Олійник Яніною Миколаївною для вихованців хореографічного гуртка НХК "Україночка" у ЧОЦЕВ "Юність Буковини". Заняття відбуваються за розкладом тричі на тиждень (понеділок, середа, п'ятниця). Мета: спонукати дітей до рухливих дій під час карантину, завдяки використанню інтернет-ресурсів; підвищити м'язову та емоційну витривалість дітей. Завдання: підтримати та зміцнити здоров'я вихованців на період карантину. Тричі на тиждень, згідно розкладу, в обідній час, керівник виходить на зв'язок з вихованцями в групу, яка створена в Messenger чи Viber, WhatsApp, Telegram.
Керівник проводить опитування про стан здоров'я дітей особисто. В окремому повідомлені повідомляються- правила техніки безпеки виконання вправ в домашніх умовах. Наступний етап - це надання інформації керівником про завдання на день у вигляді відеозвернення або звичайним текстовим повідомленням. Також керівник зазначає термін виконання роботи (наприклад, до 19.00) Після отримання завдань діти їх виконують, фіксуючи на свої гаджети, та відправляють в приватних повідомленнях керівнику. В свою чергу, керівник повинен проконтролювати процес виконання, переглянувши відео кожного вихованця та схвально прокоментувати за старання, а також надати рекомендації для удосконалення техніки виконання вправ (якщо в цьому є потреба). Пропоную три заняття в стилі "аеробіка" на тиждень для груп основного та вищого рівня навчання. Заняття перше (понеділок) Завдання для повторення матеріалу та підтримки фізичного стану вихованців. 1.Дітям запропоновано згадати вправи для розминки м'язів тулуба на місці та рухи в стилі "аеробіки". 2.Завдання друге: виконати партерні вправи для зміцнення м' язів. 3.Виконати стрибки. Термін виконання - до 18:30. 18:30 - 19:30 - перегляд відеоповідомлень та надання рекомендацій керівником. Друге заняття (середа) Новий матеріал. 1.Керівник надає відеорозминки з ускладненням або з додаванням нових елементів. 2.Керівник відправляє вихованцям відео з поетапним вивченням нових рухів (в стилі "аеробіка" ). 3.Діти, переглядаючи відео, намагаються вивчити нові елементи і рухи та створити відео виконання останнього завдання. Потім вони відправляють в приватному повідомленні керівнику. Термін виконання - до 18:30. 18:30-19:30 - перегляд відеоповідомлень та надання рекомендацій керівником. Третє заняття (п'ятниця). Завдання на це заняття формує у дітей навички самоосвіти та надає можливість спробувати себе в ролі педагога. 1.Керівник дає завдання всім діткам обрати будь-який новий рух з інтернету (в стилі «аеробіка»), самостійно вивчити. 2. Зробити відео вивченого руху та відправити керівнику. 3.Керівник обирає декількох авторів найцікавіших рухів і пропонує всій групі для загального вивчення. Наприкінці тижня керівником підводятся підсумки під час конференц-спілкування в Messenger (Viber, WhatsApp, Telegram)
Пропоную відео моїх вихованців:Черней Марії,Климчук Каріни,Кукурудзяк Христини,Яковенко Кароліни,Ватаманюк Софії та Віталіни,Черней Дарини.Дякую дівчатам за виконання завдання.













четвер, 26 березня 2020 р.

Дистанційні заняття


В рамках проекту "Заклади позашкільної освіти: Дистанційна робота" мною було розроблено Дистанційні заняття, за якими мої вихованці НХК хореографічного гуртка"Україночка" разом зі мною працюють під час карантина. З розробками ви маєте можливість ознайомитись по цим посиланням:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=868181970294188&id=100013071797605

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=869143990197986&id=100013071797605

неділя, 22 березня 2020 р.

Рада вітати вас в моєму блозі



Я - Олійник Яніна Миколаївна, хореограф, педагог, керівник Народного художнього колективу хореографічного гуртка "Україночка" та гуртка "Ритміка" в творчому об'єднанні раннього розвитку дитини "Малюк" у Чернівецькому обласному центрі естетичного виховання "Юність Буковини".Будемо знайомі!


Танець-душі моєї політ...
Творчість допоможе змінити світ...
 Робота, для якої розвиватися слід...
Вихованці-серця мого магніт...




Танець...творчість...робота...вихованці...
Чотири слова, які наповнили та внесли яскраві барви у моє буденне існування... Чотири слова, якими я можу описати своє життя, завдяки можливості по творчому ділитися своїм польотом душі з вихованцями...

Чому я тут? Напевно, професійна діяльність для мене давно вже переросла в певну залежність, яка викликає постійне бажання танцювати, творити та відкривати щось нове для себе і для своїх учнів...

Чому я досі не змінила професію? Напевно кожний педагог після багатьох років стажу, на мить затримує подих та
зупиняє час,щоб замислитись про співвідношення свого покликання та реалізації... В мене також були такі моменти, які допомогли мені лише усвідомити всю вдячність Всевишньому за можливість танцювати(без чого ну ніяк я не можу), творити щось нове та мати єдину велику родину "Україночку", де мене підтримують і де моя власна сім’я....Тому моя професія займає велику роль у моєму житті... Живу творчістю, своєю роботою, моїми вихованцями, які назавжди залишаються не лише в історії колективу,а й в моєму материнському серці...


Чим я можу поділитися з вами? Захопленням та любов'ю до хореографічного мистецтва. Досвідом роботи, який я здобула за двацятирічний період професійного стажу. Цікавими ідеями для виховної роботи з підростаючим поколінням, індивідуальними розробками цікавих занять.
 Маю надію що мій блог буде корисний для вас.





вівторок, 1 січня 2019 р.

#коляда2021

 Вихованці НХК хореографічного гуртка "Україночка" на підтримку народних традиції України та з метою привернення уваги дітей до звичаїв нашого народу провели челлендж #коляда2021

До вашої уваги відео з челленджем: